Voorstellingsvermogen (3)

Kaartverkoop en klantencontact

In de derde blog van deze serie kijken we onder andere wat er allemaal achter de schermen gebeurt zodat u thuis op de bank of bij ons aan de kassa uw kaartjes kunt kopen. Ik ben in gesprek gegaan met Hera Bombeeck die hier voor zorgt:

Als het programma van het volgend seizoen IMG_9452helemaal rond is gaan we eerst een brochure maken met alle voorstellingen en alle informatie ervan. Daarna worden alle voorstellingen ingevoerd in het kassasysteem en op de website. Natuurlijk op een bepaalde manier want alles moet goed op de website staan, zoals de aanvangstijden, de prijs, locatie, genre. Om al die voorstellingen op de website te zetten, daar ben ik drie weken volop mee bezig. Nadat ik dat gedaan heb, moet het worden gecontroleerd door andere personen, zodat alles is gedubbelcheckt. Dat doen we aan de hand van de seizoensbrochure. Alles moet corresponderen met het systeem. Daarna kan de kaartverkoop starten!
Als het theaterseizoen begonnen is, kunnen er nog wijzigingen plaatsvinden en die houd ik allemaal bij en pas deze aan in het systeem. Ik wijzig bijvoorbeeld als er acties lopen en de prijzen worden veranderd, dus als er een wijziging is moet ik dat natuurlijk vertellen aan de kassa en aan alle collega’s, zodat het goed wordt doorgegeven aan de klanten en iedereen op de hoogte is. Daarbij houd ik ook de agenda bij in outlook zodat iedereen op de hoogte is van de voorstellingen, de verhuringen en wat er nog meer speelt rondom het theater. Buiten de kassa heb ik het ook druk met e-mails. Er moeten vaak e-mails worden verstuurd, zoals bevestigingen wanneer er kaartjes wordt verkocht, servicemails voor speciale voorstellingen, of als er iets gewijzigd is dat de bezoekers daarvan op de hoogte zijn. Maar ook de controle van de contracten met de artiesten handel ik af en ik zorg dat ze goed in het kassasysteem staan. Mijn dag begint met de computer opstarten en mijn mail checken, aan de hand van mijn mail heb ik werk.
Het leukste aan mijn werk vind ik dat het heel afwisselend is. ‘ik weet nooit wat een dag mij brengt’ en dat vind ik echt heel leuk. Een 9 tot 5 mentaliteit heb ik niet. Het fijne aan mijn baan is dat ik vaak mijn eigen tijd in kan delen, zo is elke dag een andere ervaring. Ook mijn collega’s zijn heel leuk en dat geeft mij energie. Verder vind ik mijn werk enorm leuk als ik een voorstelling uitverkocht zie en het een geslaagde avond is. Je bezorgt mensen dan een hele leuke avond, en dat maakt mij blij. Maar ook van de gasten word ik enorm blij, soms krijg ik een mailtje van iemand dat ze een hele leuke en fijne avond hebben gehad. Maar dat niet alleen, ook een mopperende klant tevreden de deur uit te laten gaan vind ik een uitdaging. We vinden het belangrijk dat we gasten een leuke avond hebben bezorgd, en dat ze tevreden dan naar huis gaan.

Graag wil ik Hera Bombeeck bedanken voor haar tijd en antwoorden. In de volgende blog gaan we kijken wat onze technici allemaal doen. Hoe ziet hun werkdag in het theater er uit?

Elise Hees

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Techniek. Bookmark de permalink .