Voorstellingsvermogen (5)

In de 5e blog gaan we kijken wat afdeling marketing & communicatie allemaal doet. Meggy Althuizen is van de afdeling marketing & communicatie, zij zorgt ervoor dat alle voorstellingen gecommuniceerd worden naar bezoekers, theaterliefhebbers, impresariaten, en partners. En dat moet natuurlijk zo goed mogelijk gebeuren.

‘Alle informatie moet concreet zijn, op de juiste plek terecht komen en up-to-date blijven. Dat is eigenlijk mijn taak binnen Theater Speelhuis. Ik zorg er voor dat mensen informatie krijgen over ons theater en dat ze de sfeer van voorstellingen kunnen voorproeven. Wordt de voorstelling grappig, inspirerend, ontroerend of eng. Dat moeten wij aan het publiek kunnen vertellen, en dat voor 170 voorstellingen per jaar. Ook heb ik de verantwoordelijkheid voor alle communicatie van de organisatie in het algemeen. Daarmee bedoel ik onder andere de brochure die jaarlijks uitkomt, de website, contacten met de pers en onze samenwerkingspartners.18274986_1977930805770627_841478240730586779_n

Je hebt daarnaast altijd extra projecten lopen. We zijn op dit moment bijvoorbeeld flink bezig met het organiseren van de feestelijke opening in 2018. Daarbij hoort ook dat je nadenkt over hoe ons nieuwe theater te gaan presenteren en communiceren.

Een ander voorbeeld is de ontwikkeling van communicatie richting de zakelijke markt, waar ik samen met collega’s aan werk. Dat begint met samen ideeën genereren, een plan van aanpak maken en ervoor zorgen dat we onderling communiceren voordat we naar buiten gaan communiceren. Verder werk ik graag samen met stagiaires: zorg ik ervoor dat ze het naar hun zin hebben, dat ze leren en een bijdrage aan de organisatie leveren, maar ook met een fijn gevoel naar huis gaan. Het is ten slotte ook aan mij om ervoor te zorgen dat we op het vlak van marketing en communicatie klaar zijn voor de toekomst.’

De grootste uitdaging binnen mijn werk, vind ik, is het om niet alle kansen tegelijkertijd te willen benutten. Want de basis van mijn werk is dat informatie over de voorstellingen op het juiste moment en op de juiste plek beschikbaar is. En dat mensen genieten van een mooie avond! Maar daarnaast poppen er de hele tijd nieuwe ideeën op met betrekking tot de website, de beleving in het theater, de nieuwe brochure, nieuwe samenwerkingen, enzovoorts. Het is soms moeilijk om daarin prioriteiten te blijven stellen. Maar het leuke ervan is, dat de organisatie daar nu juist veel behoefte aan heeft en er open voor staat om met nieuwe ideeën aan de slag te gaan, plannen te ontwikkelen.

‘Het liefst start ik mijn dag met een espressootje. Ik check hoe het is met mijn stagiaires, en vraag of ze vooruit kunnen. Vaak loop ik ook bij mijn collega’s binnen voor een korte vraag of toelichting op een eerder verstuurd bericht. Daarna ga ik van hot naar her en ik heb elke dag wel 2 tot 3 afspraken staan over van alles. Overleg  met collega’s voor een bepaald project, een gesprek met externen zoals de pers of iemand die voor ons werkt, maar ook vaak telefonisch met impresariaten. En tussendoor beantwoord ik mijn mail of werk ik plannen en ideeën verder uit.’

‘Het leukste aan mijn baan vind ik de samenwerking met collega’s; de hele dag alleen in een hokje zitten kan ik niet. Ook vind ik het heel leuk om nieuwe dingen te ontwikkelen, ergens een kans te zien en benutten voor verbetering Samenwerken, creatief zijn en ook veel zelf te kunnen doen, die combinatie vind ik het allerleukst.’

Ik wil Meggy Althuizen graag bedanken voor haar tijd en medewerking. Volgende week hebben we een interview over de horeca. Wat moeten onze collega’s daar allemaal doen en wat zijn hun werkzaamheden? Tot volgende week!

Elise Hees

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Techniek. Bookmark de permalink .