Voorstellingsvermogen (7)

De suppoosten

Deze week ga ik in gesprek met Truus en Will. Zij zitten beiden aan de kassa/receptie en zijn daarnaast suppost. De vraag die zij het meeste beantwoorden achter de kassa is mogen wij een kaartje kopen voor een voorstelling? Maar zij hebben ook andere dingen te doen. Lees het hieronder in de blog.

We krijgen vooral verhalen waar je de website niet bij kan gebruiken, zoals het reserveren van een stoel onder voorbehoud. Maar we krijgen ook afmeldingen bij de kassa van mensen die niet 20180105_150649205_iOS.jpgaanwezig kunnen zijn bij de voorstelling. Bij het terug brengen van een kaartje bieden wij altijd een alternatief aan. Wij regelen ook vaak veel voor, tijdens en na de voorstelling. We ontvangen de artiesten en zorgen ervoor dat ze zich thuis voelen en bij de kleedkamers terecht kunnen. Bij ons krijgen de artiesten altijd een kopje koffie of thee en een taart i.p.v. een bos bloemen. Nadat de artiest zich gaat voorbereiden op de voorstelling, ontvangen wij ons eigen personeel. We hebben dan een teamoverleg. We overleggen dan hoe de avond gaat verlopen. Ook wordt de flyertafel aangepast aan de voorstelling, zodat mensen na de voorstelling nog een flyers mee kunnen nemen als ze interesse hebben in een andere voorstelling.

Eigenlijk zijn we de driehoek van de het speelhuis, de ene keer zijn we voor de horeca bezig, de andere keer zijn we voor de techniek bezig en we zorgen voor de ouvreuses. Tijdens de voorstellingen zorgen we altijd dat het goed verloopt en alles op orde is. Soms worden wij gebeld dat iemand thuis dringend nodig is, vanwege een medische noodsituatie bijvoorbeeld. Dan halen we die bezoeker uit de zaal op een manier dat de rest er zo min mogelijk last van heeft.
We houden ook het brandpaneel in de gaten, en dat áls er brand uit breekt alles goed geregeld wordt. Onder andere daarvoor hebben we ook BHV. Na afloop geven we vaak de artiesten nog een drankje aan de bar. Het publiek kan dan ook nog een praatje met ze maken. Als de meeste gasten weg zijn kijken we of iedereen weg is of de kleedkamers leeg zijn en dan sluiten we het Speelhuis af.

Dit werk is altijd hollen of stilstaan en dat verschilt per dag. Sommige dagen zijn heel rustig, dan kan je lekker je eigen werk doen, maar sommige dagen zijn heel erg druk bijvoorbeeld met telefoon, kassa, werkzaamheden, leveranciers en hulp. Wij vinden het wel super fijn dat we vaste werkdagen hebben, zodat je eigen planning kan maken in de week.

Wij vinden het werk heel erg leuk en wij doen het graag, maar soms zijn er ook wat lastigere momenten. Zo hebben we liever geen lastige bezoekers, maar die hebben we gelukkig maar weinig. Meestal is het werk vooral leuk. Mensen denken vaak dat wij vrijwilligerswerk doen, omdat we zoveel plezier uitstralen. Maar we vinden het gewoon ontzettend leuk om onze gasten te helpen, en kaartjes aan onze gasten te verkopen.

Graag wil ik Truus en Will bedanken voor hun tijd en hun leuke verhaal. In de blog van volgende week vertellen we jullie wat de werkzaamheden van de ouvreuse zijn.

Elise

Advertenties
Dit bericht werd geplaatst in Bespreekbureau. Bookmark de permalink .